Grundet regnvejr er arrangementet desværre aflyst.

Lørdag d. 27. august inviterer vi til sommerhygge i Toftebuen kl. 10.00-14.00.

Nogle timer hvor vi kan hygge, lege, spise og lære hinanden lidt nærmere at kende.

Tanken er, at vi mødes kl. 10.00 ved den lille legeplads midt på det store fællesormåde. Her vil være fælles hygge, sjove konkurrencer, spil og leg.

Det kan fx være at vi spiller fodbold, eller rundbold stikvejene mod hinanden, eller kongespil, petanque, krocket eller lign.

Senere inviterer vi til, at vi finder nogle grills, borde og stole frem, og spiser lidt fælles frokost. Man medbringer selv sin mad og her vil vi opfordre til, at man sammen med nogle naboer laver sammenskudsgilde, fx på de veje man bor. 

Bestyrelsen står for lidt drikkevarer og man må selvfølgelig gerne supplere med ekstra 🙂

Man er velkommen til at blive hængende efterfølgende og udvide arrangementet med en aften-fest/hygge arrangement.

De bedste hilsner,

Bestyrelsen GF Toftebuen

Søndag d. 2. oktober kl. 10-12 afholdes grøn dag.

Det er en formiddag hvor vi sammen får gået vores fællesarealer igennem og får ryddet op, repareret eventuelle ting der trænger og har lidt hyggeligt samvær med hinanden.

Praktiske oplysninger:

Vi mødes kl 10:00, søndag den 2. oktober kl. 10.00, ved den lille legeplads og fordeler opgaverne mellem de fremmødte. Ole fra nr. 152 vil være organisator på dagen. Medbring gerne en kost, rive eller andet relevant redskab, og skulle der være en eller to der har adgang til en trailer, hvorpå vi kan lægge affald og få det kørt på genbrugspladsen, vil det være dejligt.

Vi arbejder i ca. en time eller halvanden og slutter dagen af med en sodavand eller en øl – skulle der være nogen der vil bage en kage, er vi sikker på at det vil blive vel modtaget.

De bedste hilsner,

Bestyrelsen GF Toftebuen

Søndag d. 2. oktober holder vi Grøn Dag i Toftebuen.

Sæt X i kalenderen 🙂

I tidsrummet 10.00-11.30 mødes vi, og hjælper hinanden med at gå vores fællesområder igennem, og se om der er ting vi selv kan udbedre (og dermed spare en masse penge på håndværkere/gartnere…).

Vi fjerne skrald/ukrudt, sætter evt nye støttepæle op til træerne, fejer, rydder op, planter løgplanter, gennemgår legeplads-stativerne og hvad der nu elles kan give mening at lave af småting. 

Vi slutter af med en kold øl/sodavand.

Vi har nu fået vores nye regnskabsprogram E-conomic op at køre. 

Udover at det er blevet lovpligtigt at have alle dokumenter digitalt, giver det os også et meget bedre overblik over økonomien, og vi har fået en megt glad kasser 🙂

Vi har i bestyrelsen kigget på muligheden for at spare på strømmen på fællesarealerne her i disse energi-pressede tider.

Det viser sig dog ikke at kunne svare sig.

Vi har talt med El-Tec for at få belyst mulighederne.

Vores gadebelysninger er fra fabrikkens side lavet med en automatisk dæmpning på 50% om natten. Ønsker vi at justere det yderligere ned, kræver det en manuel indstilling af hver enkelt lampe, hvilket vil kræve betaling af en elektriker til opgaven. Vi har ca. 140 lamper.

Vores moderne LED lamper bruger 0,17 watt i timen (i det tidsrum hvor de kører på 100%), så rundt regnet bruger en lampe 1 watt på 5 timer.

El-Tec anbefalde os ikke at gøre noget, og vi når også selv frem til samme beregning. At få lavet en justering vil være dyrerene end hvad det koster os at have lys i lamperne.

Vi har i august haft 1-års gennemgang af vores fællesområder med Lind&Risør.

Vi havde to eksterne konsulenter hyret ind til at hjælpe os, så vi sikrede at vi ikke missede noget vigtigt. Abdi fra Hartvig Consulting havde fokus på vejene og Kim fra Danske Anlægsgartnere kiggede på træer, buske mm. Begge var også med ved overdragelsen af fællesområderne for 1 år siden.

Derudover havde vi i bestyrelsen været rundt og kigge området igennem og noteret os de henvendelser der var kommet ind på mails fra beboerne.

Vi gik fællesarealerne igennem og havde en god dialog igennem hele mødet. 

De ting der blev observeret blev noteret og fundet løsninger på.

Udbedringerne på veje og stier samt ny-plantning af træer og buske der er gået ud, vil ske her i efteråret. 

Generelt er det dejligt at opleve, at vi har et meget fint, stort og generelt velholdt fællesområde.

Man er allerede nu igang med at planlægge Vindingedagene for 2023. De var en succes her i 2022.

Det er ikke et projekt bestyrelsen går ind i, men vi bakker meget gerne op om, at der kan foregår aktiviteter i foreningen. Så hvis der er nogen her i foreningen der ønsker at lave events her i Toftebuen skal de være mere end velkomne til at gå ind i projektet.

Følg med i arbejdet på Facebooksiden ‘Det sker i Vindinge’ eller kontakt Thomas Feddersen der er tovholder for projektet på thf@km.dk

Lad os vide hvis vi fremadrettet skal sende de mails vi modtager til nogle af jer.

Der er kommet datoer til følgende borgermøder:

Lokalrådet forventer at holde årsmøde d. 13/10.
Følg Lokalrådets arbejde her http://vindingelokalraad.dk/ 

Sommerhygge Aflyst

På grund af regnvejr er vi desværre nødt til at aflyse dagens arrangement (27. august 2022).

Med venlig hilsen,
Bestyrelsen

De 2 hjertestartere er nu sat op i vores grundejerforening. Her på billederne kan du se hvor de er placeret. 

Lad os håbe vi aldrig får brug for dem. 

Vi skal i uge 33 (15.-19. august) have 1-års gennemgang med Lind&Risør i forhold til vores fællesarealer.

Har du opdaget noget vi bør tage med til denne gennemgang, må du meget gerne skrive til bestyrelsen på toftebuen@gmail.com.

Firmaet vi har lavet aftale om at gennemgå vores rottespærre er nu gået i gang med arbejdet.
Vi vil hver især modtage en besked i vores postkasse når vores rottespærre er tjekket. Arbejdet pågår løbende.

Der er ikke en præcis tidsplan for de enkelte hus, så vi ved ikke hvornår de kommer forbi præcist.

Vh Bestyrelsen